Trumpas Rožinis
(pagal knygą “Agni Joga. Bendruomenė”)
AUM TAT SAT. AUM
Išsklaidome prietarus, neišmanymą ir baimę. Kalame narsą, valią ir Žinias.
Bet kuris siekis šviestis yra sveikintinas. Kiekvienas neišmanymo prietaras demaskuojamas.
Darbo žmogau, ar dega tavo sąmonėje bendradarbiavimo ir bendruomenės pagrindai?
Jei ši liepsna apšvietė tavo protą, įsisavink Mūsų Mokymo kalnų požymius.
Darbo žmogau, nepavark spręsdamas kai kurių išsireiškimų galvosūkius.
Kiekviena eilutė – aukščiausias paprastumo laipsnis.
Sveiki darbo žmonės ir ieškotojai!
AUM TAT SAT. AUM
1.Specialybės nebuvimo jausmas – Mūsų jausmas, nes Mes gyvename visam gyvenimo kompleksui. Kiekvienas specialistas, artėdamas prie Mūsų, neišvengiamai praranda vienspalvius akinius. Todėl stenkitės, kad jau dabar specialybė būtų vienas iš jūsų maisto patiekalų. Kaip paukščiai virš žemės, kaip bitės virš visų gėlių, Mes galime sugerti Visatos vientisumą (14) [1]
AUM
2. Bendruomenės surikiavimas mėgsta įtampą. Galima pastebėti, kaip įvairiuose atsiskleidimuose padeda įtampa. Netgi paprasta kūno įtampa sustiprina elementarius reiškinius. Ne tik nervų centrų apsunkimas, bet ir raumenų susitraukimai sukuria jausmų emanaciją stiprėjimui. Ne ramus ir patogus sėdėjimas, bet nutirpę nuo darbo sąnariai leis pasisotinti energija. Būtina smegenų centrų įtampa, bet, žinoma, kūniška – tik patiems elementariausiems pasireiškimams. Geriausia įtampa bus nuolatinis budrumas. (155)
AUM
3. Pateiksim vaizdą iš Mūsų Bendruomenės. Priemonės Mūsų įtemptos Bendram Labui. Kiekvienas dirba visiškoje parengtyje. Štai Mūsų bevielis ryšys atnešė skubią naujieną – reikia asmeninio poveikio. Išrinktoji Taryba paskiria vykdytoją. Kai kada vykdytojas žino visą užduoties eigą, kai kada gi jam duodami tik tarpiniai veiksmai. Dažnai laiko pakanka tik pasirinkti tinkamą rūbą ir dažnai pradėta knyga eina į knygų saugyklą neperskaityta. Dažnai užduoties trukmė neapibrėžta. Dažnai užduoties pasekmės nėra matomos. Kas gi verčia išrinktąjį džiaugsmingai atitrūkti? Kas padeda jam skubėti į speigą ledo luitais? Koks įsakymas gali sužadinti intensyvų darbą? Pasirengimo džiugesys auga iš įprastinio budrumo.(155)
AUM
4. Kai Patariu lavinti įtampą ir budrumą, ne dėl naštos sakau. Mano patarimų galutinė pasekmė yra džiūgavimas. Tie, kurie bauginasi įtempto darbo, tie bijo energijos formos ir dėsnio. Kaip beformiai tegul jie eina link trūnijančių mėnulių. Tegu savo trūnijimu papildo tai, ką iš pagrindų reikia perdirbti.
Mokėkite numatyti džiūgavimą! (155)
AUM
5. Ar lekiu ar nejudu, bet siekiu. Ar mokausi ar duodu žinias, bet siekiu. Vienišas ar žmonių minioje, bet siekiu.
Kaip įtempti siekį, troškimą? Kur jo šaknys ir sąlygos? Apie darbo ir veiksmo kokybę jūs girdėjote. Sąlygos tokios: pilna perkrova ir gyvenimo ganėtino pavojingumo įsisąmoninimas. Perkrova kūną pastatys įtampos kryptimi. Kiekvienos gyvenimo valandos pavojingumo suvokimas duos jautrumą ir negrįžtamumo žinias. (180)
AUM
6. Sunkus klausimas, ką laikyti darbo pasireiškimu. Mes žinome, kad reikalas kokybėje, o ne apimtyje ir kiekyje. Bet nauji žmonės dažnai nemato kokybės ir išorinės apimties požymis jiems užtemdo esmę. Dėl lengvabūdiškumo jie pučia muilo burbulą ir skaidymosi vaivorykštę priima kaip nušvitimo šviesą. Netgi pakankamai patyrę protai užsiėmę mechaniškai skaičiuoti, užuot sugretinę esmę. Kaip jiems pasakyti, kad tik kokybė juos nušvies ir įtvirtins?
Didžiuosius darbus atskirkite nuo ilgų negyvėlių.(185)
AUM
7. Dažnai bendruomenę kaltina asmenybės laisvės prievarta. Šis kaltinimas taikytinas bet kuriai kompromisinei santvarkai, bet ne bendruomenei. Sąmoningoje bendruomenėje kiekvienam darbui yra vietos. Kiekvienas gali pasirinkti darbą pagal norą, nes kiekvienas darbas tobulinamas naujais pasiekimais. Nėra mechaninio atlikimo nuobodumo, kadangi darbuotojas tuo pat metu yra bandytojas. Jis supranta užduoties svarbą, kad, nepažeisdamas bendro komplekso judėjimo, įneštų darbo patobulinimą. (202)
AUM
8. Pateiksim Mūsų Bendruomenės pavyzdį. Mūsų Draugas chemikas V. nori užsiimti nauju spindulių skaidymu – niekas jam netrukdo. Mūsų Draugas K. nori patobulinti radiją, naudojant naujas šviesos bangas – jam niekas netrukdo. Mūsų Sesuo P. užsiėmusi kaimyninės šalies socialine problema – jai niekas netrukdo. Mūsų Sesuo J. užsiėmusi žemdirbyste ir pateikia daug naujų pritaikymų – jai niekas netrukdo. Sesuo O. mėgsta vaistinius augalus ir švietimo klausimus – jai niekas netrukdo. Brolis Ch. pastatė nuostabias audimo stakles ir taip pat dirba perorganizuojant bendruomenę. Brolis M. užsiėmęs istoriniais tyrinėjimais. Mūsų batsiuvys rašo nuostabius filosofinius traktatus. Absoliučiai kiekvienas randa sau darbą ir panorėjęs gali jį pakeisti.
Taigi, reikalingi noras dirbti ir atvira sąmonė, kuriai esant kiekvienas darbas tampa patrauklus. Juk darbas vyksta ateičiai ir kiekvienas neša geriausią akmenį. Ir Mes dabar, kalnų vaizde, kalbame ateičiai. Ir jūs šiuos žodžius perduosite slėnių gyventojams ir dar kartą jie prisimins apie Bendruomenės egzistavimo galimybę. (202)
9. Tvirtinome – mokėkite rasti džiaugsmą amžiname darbe ir amžinoje sargyboje. Mūsų Bendruomenėje jūs girdėjote muziką ir dainavimą. Įžvelgti juos reikia kaip darbo dalį. Paprastai žmonės, išgirdę garsus, puola į psichinį neveiklumą ir netgi negali kurti vaizdų. Tai vyksta dėl įpročio poilsį suprasti kaip atbukimą. Galima įprasti naudotis menu, kaip jėgų kondensavimu. Ne tik veiklos aukštinimą, bet ir jėgų aštrėjimą duoda grožio kūrinys. Bet šią padėtį reikia priimti sąmoningai ir išmokti naudotis kūrybos emanacijomis.
Ar galima galvoti apie bendruomenės sukūrimą be garso ir spalvų kristalų? Iš tiesų, tai bus kurmio urvas! Garso ir spalvos nešėjai privalo atnešti į bendruomenę neišlaistytą indą. Žinojimas ir kūryba bus bendruomenės Amrita. (224)
AUM
10. Kooperatyvas ne krautuvėlė, o kultūringa įstaiga. Joje gali būti ir prekyba, bet pagrindas turi būti šviečiamasis. Tik esant tokiai krypčiai prie naujo gyvenimo galima pridėti kooperaciją. Nelengvas toks susivienijimas, žmonės priprato jungti prekybą su savanaudiškumu. Tokį paklydimą sunku išrauti. Bet neatidėliotinai mokyklinio švietimo keliu reikia išaiškinti sveikų mainų prasmę. Uždarbis nėra savanaudiškumas. Mokestis už darbą nėra nusikaltimas. Galima matyti, kad darbas yra vienintelė teisinga vertybė. Taip galima be sukrėtimo ir sumišimo viską išaiškinti po Švietimo ir Taikos vėliava. (271)
AUM
AUM TAT SAT. AUM
[1] Apvaliuose skliausteliuose po pastraipos nurodytas punkto numeris iš knygos „Agni Joga. Bendruomenė“.