Trumpas Rožinis
(pagal knygą “Agni Joga. Bendruomenė”)
AUM TAT SAT. AUM
Išsklaidome prietarus, neišmanymą ir baimę. Kalame narsą, valią ir Žinias.
Bet kuris siekis šviestis yra sveikintinas. Kiekvienas neišmanymo prietaras demaskuojamas.
Darbo žmogau, ar dega tavo sąmonėje bendradarbiavimo ir bendruomenės pagrindai?
Jei ši liepsna apšvietė tavo protą, įsisavink Mūsų Mokymo kalnų požymius.
Darbo žmogau, nepavark spręsdamas kai kurių išsireiškimų galvosūkius. Kiekviena eilutė – aukščiausias paprastumo laipsnis.
Sveiki darbo žmonės ir ieškotojai!
1. Kai neišmanėlis ir nesąmoningiausias žmogus pasakys apie Mokymą: “Atrodo, tai yra kažkoks kitas mokymas”, – mokėkite teisingai atsakyti. Pasakykite: “Kiekviena bendruomenė, pagrįsta darbu ir realybės žinojimu, nekenkia žmonijos patobulinimo reikalui. Kosmosui judant negalima būti atrodančioje nejudrumo būsenoje – arba atgal, arba pirmyn. (127)[1]
2. Visi, suvokiantys bendruomenę, juda į priekį. Ir negali būti bendruomenių, priešingų viena kitai, kaip ir alkio jausmas negali būti priešingas visais pavidalais. Prieš bendruomenę kalbės tik tas, kuris pradėjo judėti atgal, žengdamas į kosminio sąšlavyno sudėtį. (127)
3. Dar nepatyrę bendruomenininkai nemažai turi įtaringumo ir puikybės, tačiau Mums bendruomenė yra susiklostęs gyvenimo reikalas. Ir kalbėti apie ją Mes galime su visu ilgos patirties aiškumu. Mūsų neišgąsdins jokia neišmąstyta painiava ir pakankamai kosminių šiukšlių Mes matėme, ir joms priklausyti nesiruošiame.
Bendriją-sandraugą ginsime žinių jėgomis. (127)
4. Mažiausiai Mums rūpi žodinis patvirtinimas. Reikšmę Mums turi sąmonės ir veiksmo būsena. Kaip gydytojai seka savijautą bei pasekmes ir neatkreipia dėmesio į sergančiojo išsigalvojimus, taip pas mus nekreipia dėmesio į žodinius patikinimus ir pasveria veiksmo kokybę. Pas Mus priimtas senovinis išbandymų būdas. Netikėtas ir ilgas išbandymas. Prisiminkite Budos užsiėmimus su mokiniais netikėtumui.
5. Argi gali netikėtumas justi baimę ar melą? Būtent netikėtumas. Būtinybė nebus lemianti sąlyga. Vagis prieš teismą yra sąžiningumo pavyzdys. Į jį žiūrėkite ne prieš teismą, o skersgatvio tamsoje. Neatstumkite išbandymo, nes gyvenimiško žygdarbio sprendimas turi būti išbandytas plieno ugnimi. Tie, kurie tiki žodžiu, arba nepatyrę, arba netvirti. Tik nekintamu siekiu patirtis gali pereiti į neginčijamumą.
Ar mokate siekti?(127)
6. Bendrija-sandrauga kaip įstojimo sąlygą kelia, visų pirma, du sąmoningus sprendimus: darbas be ribų ir užduočių priėmimas be atsisakymų. Silpnavališkumą galima pašalinti dviejų lygių organizacija. Kaip begalinio darbo pasekmė gali būti sąmonės išsiplėtimas. (133)
7. Tačiau daugelis nekvailų žmonių, išgąsdinti nenuilstamo darbo ir pernelyg didelių užduočių, negalvoja apie pasekmes. Tuo tarpu, jie įsisavino bendruomenės idėją. Būtų pražūtinga šiuos dar silpnus žmones įtraukti į bendruomenę, tačiau tam, kad jų neužgesinti, negalima atmesti. Tam reikia turėti kitą organizaciją – bendruomenės draugus. Ten, nepaliekant įprasto gyvenimo būdo, atėjusieji galės pagilinti bendruomenės suvokimą. (133)
8. Tokia dviejų lygių organizacija leidžia darbe išsaugoti daugiau nuoširdumo. Jei leistume formalų priėmimą į bendruomenę, tai periodiškai reikėtų išbraukti netinkamus. Kitaip sakant, tada bendruomenė aplamai neegzistuos. Paprasčiausiai bus įstaiga su melaginga iškaba, prieš kurią fariziejų Sinedrionas būtų aukštos moralės įstaiga. (133)
9. Bendruomenės draugai leidžia turėti rezervuarą, neišduodami Mokymo pagrindų. Bendruomenės draugai neslepia silpnybių ir tai suteikia galimybę sėkmingai juos pastiprinti. Sakau būtent – draugai, nes Vakarams šis pavadinimas suprantamesnis. Tarpusavyje Mes juos vadiname žymaus lygio mokiniais, tačiau Vakarai blogai įsisavina mūsų mokinystės supratimą. Todėl pasiliekame pasivadinę suprantamesniu pavadinimu.
10. Beprasmiška, kad Vakarai nesutalpintų paprastų Mūsų nuostatų, įtvirtintų ilgos patirties. Mūsų Bendruomenės senos! Kodėl geriausi žmonės suprato bendruomenę ir jokios kitos formos nepasiūlė? Po bendruomenės – į tolimuosius pasaulius! (133)
AUM TAT SAT. AUM
[1] Apvaliuose skliausteliuose po pastraipos nurodytas punkto numeris iš knygos „Agni Joga. Bendruomenė“.